Wednesday, September 12, 2007

Pre nego sto predjemo na glavno jelo nesto malo i o onome sto ce nam trebati...

Pozdrav, evo mene kao sto sam i obecao…

Pre nego što predjemo na glavno jelo nešto malo i o onome što će nam trebati za rad u pozadini, a možemo da naučimo i nešto novo... WAMP

Pre nego sto krenemo na Delphi for PHP rekoh cisto da vam pokazem malo kako se radi sa WAMP-om tj. phpMyAdmin-om….


Inače da bi mogli da testiramo na našem kompjuteru kasnije web aplikacije koje ćemo da pravimo sa Delphi for PHP-om moramo da imamo podršku za PHP i MySQL (jer ćemo raditi i sa bazama kasnije). WAMP će nam to omogućiti jer sadrži PHP. MySQL, Apache u sebi…


Da bi instalirali WAMP server samo pratite veoma jednostavnu instalaciju i uputstva koja vam daje installer. Kad wamp server bude instaliran možete ga pronaći u sys tray-u (delu pored časovnika u donjem desnom uglu vašeg monitora). Pokrenućemo phpMyAdmin jednostavnim klikom na ikonicu wamp servera koji smo maločas instalirali i u jump meniju izabraćemo stavku phpMyAdmin i u browseru će se otvoriti prozor kao na slici.
















Možemo da koristimo phpMyAdmin da kreiramo baze podataka, jednostavno ukucamo ime baze koju želimo da kreiramo u polje pod nazivom “Create new database” i kliknemo na dugme Create.


Sada kada smo kreirali bazu podataka, veoma lako možemo d napravimo i tabelu u toj bazi u koju cemo da smeštamo podatke koje unosimo. Jednostavno ćemo uneti ime tabele koju želimo da napravimo (u nasem slučaju neka stoji “SomeTable” za ime tabele) i unećemo broj polja koja ćemo da koristimo (ja sam stavio za naš ovaj tutorijal 5 – jedno za ID, jedno za FirstName (ime), jedno za LastName (prezime), jedno za Address (adresu) i jedno za PhoneNumber (broj telefona) recimo ;) ).


Nakon što unesemo podatke za ime i broj polja tabele koju pravimo jednostavno ćemo da kliknemo na GO taster ba bi kreirali tabelu “SomeTable” u bazi podataka pod imenom “MyDatabase”.


Sada, pošto smo odredili broj polja koji cemo da koristimo, da bi ih razlikovali moramo da unesemo i njihova imena, unećemo imena naših polja i tip za svako polje, ja ovde koristim u ovom primeru jedino za polje ID celobrojni tip podataka (INT) jer ćemo da koristimo brojeve u tom polju, a za sva ostala polja cemo da stavimo TEXT, jer ćemo da koristimo neke tekstualne podatke za vrednosti tih polja.


Takodje, vi možete da definišete i veličinu vrednosti koja će se unositi u datim poljima i još gomilu drugih podešavanja, ali posto je ovo osnovni tutorijal taj deo ćemo preskočiti, jer nam trenutno nije potreban.



Takodje možemo da definišemo i koje polje će nam biti polje primarnog ključa; u našem slučaju stavićemo da bude polje ID. Kada završite sa unosom imena polja i podešavanjem vezanim za tip polja i odredjivanje primarnog kljuca jednostavno kliknite na save .



I čestitam, vaša baza sa tabelom i željenim poljima je uspesno kreirana. :)

2 comments:

milanbl said...

Upravo sam downloadovao Delphi for PHP i kao što to dolikuje, prvo sam otišao na Google i ukucao "Delphi for Php tutorial :)... iii. evo me tu gdje sam sada. "

Prvo, da ti čestitam na postovima, razumljivi su i primjenjivi, Što je pohvalno. Mislim da će biti korisni svim programerima koji su vezani za RAD, a prešli bi sa Desktop aplikacija na nešto malo.. konkretnije..

Dobro da te ne hvalim više , uobrazićeš nam se, imam i jedno pitanje za tebe. Da li si primjetio da se WAMP server ponekada čudno ponaša i da neki antivirusni programi pronalaze viruse unutar njega?.. (ovo te pitam jer sam i sam koristio WAMP prije nekog vremena) Smatraš li da je XAMPP bolje rješenje?

Vladica Savić said...

I meni se desavalo da mi avast prijavi neke od novijih verzija WAMP-a kao da je zarazena, mada ne verujem, ali sam za svaki slucaj se bio tad odlucio za stariju verziju. U sustini ti ne moras za Delphi for PHP da koristis WAMP server mozes bilo koji drugi, bitno samo da ima podrsku za MySQL (Ako ces to da koristis za bazu) i PHP 5.x verzije ;)