Tuesday, September 11, 2007

Pozdrav svima koji su zalutali ovde i to posle duuuzeg vremena!

Pozdrav svima koji su zalutali ovde i to posle duzeg vremena!

Gde sam bio?
Sta da vam kazem, radilo se, ucilo se, lencarilo se...

Ovde rekoh da svratim i da kazem svima onima koji su nekim slucajem zalutali nekako ovde da cete uskoro moci da na ovom mom blogu pronadjete tutorial vezan za web programiranje u Delphi for PHP-u.

O cemu se radi?
Radi se o tome da nisam samo lencario do sad, vec i da sam poceo da ucim, a uporedo sa tim kako sam ucio pisao sam i jedan tutorial korak po korak za sve one koji bi da nauce Delphi for PHP.

Sta je Delphi for PHP?

Dakle ovako, Delphi for PHP je jedno relativno novo razvojno okruzenje, koje izmedju ostalog poseduje:

- RAD za PHP;

- VCL za PHP - open source biblioteke koje sadrze vise od 50 standardnih vizualnih komponenti i naravno prosirljiv je, tj. mozete da razvijate i komponente za sopstvene potrebe i da sve ove komponente brzo i lako koristite uz potpunu integraciju AJAX-a;

- Integrisan PHP debugger;

- Jos jedna od dobrih vesti je da ce vase web aplikacije raditi na svim platformama;

- Drag and drop razvoj aplikacija za rad s bazama podataka koristeći Data Explorer

- Naravno sadrzi i editor izvornog koda sadrzi Code Insight, Code Explorer i Code Templates za lakse i brze pisanje koda.

Ja vec par godina radim u Delphi-u, ali mi je moram da priznam izrada Desktop aplikacija postala malo dosadna (a i nema tu $), pa sam zato hteo sam da pocnem sa razvojem web aplikacija i poceo da trazim najbolji alat za to. Posto mi je Delphi bio prirastao za srce, iskreno nisam mogao da se odvojim od IDE-a (Integrated development environment-a) i da se prepustim nekom od text editora, odlucio sam se za Delphi for PHP iz razloga sto mislim da je to jedan od alata koji ce vrlo brzo da zazivi medju razvojnim alatima te vrste i “preraste ih” u svakom pogledu…

Naravno, nece se svi sloziti samnom u vezi toga, ali to je naravno moje misljenje, a svako drugi ima pravo na drugacije misljenje zar ne ;-)

Uskoro postavljam prvi deo tutoriala za Delphi for PHP na srpskom, ide malo sporije jer sve kucam ujedno I na engleskom za englesku verziju ovog tutoriala.

Pozdrav svima koji ste zalutali ovde…

No comments: